OPERACIJA HAGLUNDOVOG DEFORMITETA

Bol u peti može biti lociran u zadnjem i donjem delu pete, a posledica je dugotrajnog stajanja i fizičkih aktivnosti koje dovode do degenerativnih promena mekih tkiva. Saznajte šta je to Haglundova bolest i kako je prepoznati.

Haglundova bolest predstavlja prominentan, izbočen, zadnji deo petne kosti kod pripoja Ahilove tetive.

Stanje je praćeno otokom i bolom, koje je često isprovocirano nošenjem nove ili neudobne obuće.

Dijagnoza se postavlja pregledom ortopeda, RTG dijagnostikom, dok su ostale dijagnostičke metode od manjeg značaja.

Ovo oboljenje se može lečiti operativnim putem. Preoperativno je potrebno uraditi osnovne analize krvne slike i biohemijskih parametara, uz intrenistički i pregled anesteziologa.

Operacija se izvodi u analgosedaciji, a pacijent kliniku može napustiti istog dana.

Operativno lečenje podrazumeva da se kroz mali rez (ne duži od 1.5cm) pristupi zadnjem delu pete, koji je prominentan i vrši pritisak na mekotkivne strukture i time izaziva bol. Potom se deo kosti za koji možemo reći da je višak odstrani, a rana ušije.

Rana se previja drugog i sedmog dana od operacije, a konci odstranjuju za dve nedelje. U postoperativnom periodu, u trajanju od jedne do dve nedelje, potrebna je imobilizacija gipsom ili posebnom ortozom, bez oslonca na operisanu nogu.

Nakon toga se savetuje nošenje ortoze sa povišicom pod petom još četiri nedelje.

Vraćanje svakodnevnim aktivnostima se očekuje za šest do osam nedelja.

Postoperativno može doći do odloženog zarastanja rane i gubitka osećaja dodira u regiji reza. Retko se postoperativni tok može iskomplikovati infekcijom rane koja se leči primenom antibiotika, redovnim previjanjem, a u težim slučajevima hirurškom obradom.