LASERSKA OPERACIJA VENA (EVLA)

Upoznajte se i saznajte sve o endovenskoj laserskoj ablaciji (EVLA), minimalno invazivnoj hirurškoj proceduri za lečenje proširenih vena.

Da li ste znali da bolest vena nogu spada u najrasprostranjenije bolesti savremenog čoveka?  Problem proširenih vena je u porastu svake godine, a razlog nastanka ovog problema je slabost venskog zida usled sledećih faktora:

• GENETIKA – činjenica je da osobe u čijoj porodici postoji bolest proširenih vena i same češće oboljevaju.
  • GODINE – starenje oštećuje sistem zalistaka i vremenom dovodi do pojave venskog refluksa.
  • POL – češća je pojava varikoziteta kod žena, zbog hormonalnih promena tokom trudnoće i u menopauzi, kao i eventualna hormonska terapija tokom generativnog perioda žene.
  • TRUDNOĆA – tokom trudnoće ukupni voloumen krvi u organizmu žene se povećava, pa time i volumen krvi u nogama; isto tako, tokom rasta materice, raste pritisak u trbušnoj duplji koji se prenosi na venski sistem donjih delova tela; i dodatno, hormonske promene u trudnoći takodje mogu igrati ulogu.
  • GOJAZNOST – višak telesne mase dodatno opterećuje vene nogu.
  • LOŠE ŽIVOTNE NAVIKE – dugotrajno stajanje i sedenje sa spuštenim nogama, bez aktivacije mišića, manjak fizičke aktivnosti dovode do povećanog pritiska u venama nogu

Proširene vene su uvećani, izvijugani površni venski krvni sudovi. Bilo koja površna vena može biti proširena, ali najčešće oboljevaju vene nogu. Razlog za to je povećani pritisak u venama nogu, koji nastaje zbog uspravnog položaja prilikom stajanja i hodanja.

Uloga venskog sistema jeste vraćanje krvi, koju su arterije donele u sve delove tela, nazad ka srcu. Venska krv potom odlazi u pluća, gde preuzima kiseonik, da bi potom aretrijama bila ponovo distribuirana svim organima i tkivima.

Vene nogu ovaj svoj zadatak obavljaju protiv dejstva sile zemljine teže. Zbog toga poseduju sistem valvula, ventila propustnih u jednom smeru, koji sprečavaju vraćanje venske krvi unazad, tj put dole.

Kada se vena proširi, zalisci prestaju da funkcionišu i dolazi do vraćanja venske krvi unazad, njenog zadržavanja u površnim venama i nastanka dugotrajno povišenog pritiska u površnom venskom sistemu nogu. Ovo stanje nazivamo venskom insuficijencijom, a samo vraćanje krvi venskim refluksom.

Endovenska laserska ablacija  (EVLA) je minimalno invazivna hirurška procedura za lečenje proširenih vena. Ona podrazumeva uvođenje laserskog vlakna u glavno površno vensko stablo (velika ili mala safenska vena) i njegovo „zatvaranje“ i dejstvom laserske energije.

Da li ste kandidat za operaciju?

Proširene vene ne moraju davati simptome i tada pacijent primećuje napete, elastične, vijugave, bezbolne varikozitete ispod površine kože nogu. Kada su simptomi prisutni oni podrazumevaju:

• osećaj težine u nogama
  • bolove u nogama
  • osećaj toplote, žarenja
  • oticanje potkolenica
  • pogoršanje bola nakon dužeg stajanja i sedenja sa spuštenim nogama
  • svrab oko varikoziteta
  • promenu boje kože oko varikoziteta

Najvažniju ulogu u postavljanju dijagnoze i planiranju lečenja igra ULTRAZVUČNI PREGLED, tokom kojeg lekar direktno vizualizuje venski sistem, proverava njegovo funkcionisanje, postavlja dijagnozu i pravi inicijalni plan operacije.

Operacija se izvodi u lokalnoj anesteziji, uz podršku analgosedacije, a pacijent ne oseća bol i neprijatnost. Po pripremi operativnog polja, lasersko vlakno pod kontrolom ultrazvuka uvodimo u glavno vensko stablo. Po pozicioniranju laserskog vlakna aplikujemo lokalni anestetik, koji sprečava bol i štiti okolna tkiva od dejstva lasera. Laganim izvlačenjem laserskog vlakna, nakon uključivanja lasera, postižemo ravnomerno raspoređivanje laserske energije duž vene. Oslobođena energija lasera dovodi do oštećenja unutrašnjeg sloja zida vene i do njenog skvrčavanja i zatvaranja. Na ovaj način, obolelo vensko stablo je isključeno iz cirkulacije i uklonjena su negativna dejstva venskog refluksa. U daljem toku operacije preostali varikoziteti se uklanjaju kroz minimalne kožne incizije (mikroflebektomija).

Endovenska laserska ablacija je minimalno invazivna procedura. Ne zahteva boravak u bolnici, a pacijet se nakon operacije vraća u normalno, svakodnevno funkcionisanje, jer je oporavak brz i potpun.

Brojne studije su pokazale da se radi o efikasnoj proceduri sa preko 98% uspešnosti,  zbog čega je u potpunosti potisnula i zamenila klasičnu operaciju vena u savremenom lečenju venske bolesti u svetu.

Endovenska laserska ablacija je pouzdana i bezbedna procedura. Nakon operaciji moguća je pojava modrica na mestu tretiranih vena. Hematomi u potpunosti nestaju za oko 2 nedelje. Bol duž vene tretirane laserom je očekivana pojava, s tim da je niskog intenziteta i nestaje nekoliko dana nakon intervencije. Afekcija nerava koji se nalaze u blizini tretiranih vena može neretko dovesti do manje i prolazne pojave trnjenja i mravinjanja, što je znatno češća pojava kod klasične operacije vena. Druge komplikacije, kao što su infekcija, tromboza i plućna embolija, krvarenje su veoma retke.

Zakažite svoj termin

Cenovnik

Ovde možete preuzeti cenovnik naših usluga