VS Clinic and Beauty

LASERSKA OPERACIJA VENA (EVLA)

Upoznajte se i saznajte sve o endovenskoj laserskoj ablaciji (EVLA), minimalno invazivnoj hirurškoj proceduri za lečenje proširenih vena.

Da li ste znali da bolest vena nogu spada u najrasprostranjenije bolesti savremenog čoveka?  Problem proširenih vena je u porastu svake godine, a razlog nastanka ovog problema je slabost venskog zida usled sledećih faktora:

• GENETIKA – činjenica je da osobe u čijoj porodici postoji bolest proširenih vena i same češće oboljevaju.
  • GODINE – starenje oštećuje sistem zalistaka i vremenom dovodi do pojave venskog refluksa.
  • POL – češća je pojava varikoziteta kod žena, zbog hormonalnih promena tokom trudnoće i u menopauzi, kao i eventualna hormonska terapija tokom generativnog perioda žene.
  • TRUDNOĆA – tokom trudnoće ukupni voloumen krvi u organizmu žene se povećava, pa time i volumen krvi u nogama; isto tako, tokom rasta materice, raste pritisak u trbušnoj duplji koji se prenosi na venski sistem donjih delova tela; i dodatno, hormonske promene u trudnoći takodje mogu igrati ulogu.
  • GOJAZNOST – višak telesne mase dodatno opterećuje vene nogu.
  • LOŠE ŽIVOTNE NAVIKE – dugotrajno stajanje i sedenje sa spuštenim nogama, bez aktivacije mišića, manjak fizičke aktivnosti dovode do povećanog pritiska u venama nogu

Šta su proširene vene?

Proširene vene su uvećani, izvijugani površni venski krvni sudovi. Bilo koja površna vena može biti proširena, ali najčešće oboljevaju vene nogu. Razlog za to je povećani pritisak u venama nogu, koji nastaje zbog uspravnog položaja prilikom stajanja i hodanja.

Uloga venskog sistema jeste vraćanje krvi, koju su arterije donele u sve delove tela, nazad ka srcu. Venska krv potom odlazi u pluća, gde preuzima kiseonik, da bi potom aretrijama bila ponovo distribuirana svim organima i tkivima.

Vene nogu ovaj svoj zadatak obavljaju protiv dejstva sile zemljine teže. Zbog toga poseduju sistem valvula, ventila propustnih u jednom smeru, koji sprečavaju vraćanje venske krvi unazad, tj put dole.

Kada se vena proširi, zalisci prestaju da funkcionišu i dolazi do vraćanja venske krvi unazad, njenog zadržavanja u površnim venama i nastanka dugotrajno povišenog pritiska u površnom venskom sistemu nogu. Ovo stanje nazivamo venskom insuficijencijom, a samo vraćanje krvi venskim refluksom.

Laserska operacija vena (EVLA)

Endovenska laserska ablacija  (EVLA) je minimalno invazivna hirurška procedura za lečenje proširenih vena. Ona podrazumeva uvođenje laserskog vlakna u glavno površno vensko stablo (velika ili mala safenska vena) i njegovo „zatvaranje“ i dejstvom laserske energije.

Da li ste kandidat za operaciju?

Proširene vene ne moraju davati simptome i tada pacijent primećuje napete, elastične, vijugave, bezbolne varikozitete ispod površine kože nogu. Kada su simptomi prisutni oni podrazumevaju:

• osećaj težine u nogama
  • bolove u nogama
  • osećaj toplote, žarenja
  • oticanje potkolenica
  • pogoršanje bola nakon dužeg stajanja i sedenja sa spuštenim nogama
  • svrab oko varikoziteta
  • promenu boje kože oko varikoziteta

Priprema i procedura

Najvažniju ulogu u postavljanju dijagnoze i planiranju lečenja igra ULTRAZVUČNI PREGLED, tokom kojeg lekar direktno vizualizuje venski sistem, proverava njegovo funkcionisanje, postavlja dijagnozu i pravi inicijalni plan operacije.

Operacija se izvodi u lokalnoj anesteziji, uz podršku analgosedacije, a pacijent ne oseća bol i neprijatnost. Po pripremi operativnog polja, lasersko vlakno pod kontrolom ultrazvuka uvodimo u glavno vensko stablo. Po pozicioniranju laserskog vlakna aplikujemo lokalni anestetik, koji sprečava bol i štiti okolna tkiva od dejstva lasera. Laganim izvlačenjem laserskog vlakna, nakon uključivanja lasera, postižemo ravnomerno raspoređivanje laserske energije duž vene. Oslobođena energija lasera dovodi do oštećenja unutrašnjeg sloja zida vene i do njenog skvrčavanja i zatvaranja. Na ovaj način, obolelo vensko stablo je isključeno iz cirkulacije i uklonjena su negativna dejstva venskog refluksa. U daljem toku operacije preostali varikoziteti se uklanjaju kroz minimalne kožne incizije (mikroflebektomija).

Oporavak i rezultati

Endovenska laserska ablacija je minimalno invazivna procedura. Ne zahteva boravak u bolnici, a pacijet se nakon operacije vraća u normalno, svakodnevno funkcionisanje, jer je oporavak brz i potpun.

Brojne studije su pokazale da se radi o efikasnoj proceduri sa preko 98% uspešnosti,  zbog čega je u potpunosti potisnula i zamenila klasičnu operaciju vena u savremenom lečenju venske bolesti u svetu.

Moguće komplikacije

Endovenska laserska ablacija je pouzdana i bezbedna procedura. Nakon operaciji moguća je pojava modrica na mestu tretiranih vena. Hematomi u potpunosti nestaju za oko 2 nedelje. Bol duž vene tretirane laserom je očekivana pojava, s tim da je niskog intenziteta i nestaje nekoliko dana nakon intervencije. Afekcija nerava koji se nalaze u blizini tretiranih vena može neretko dovesti do manje i prolazne pojave trnjenja i mravinjanja, što je znatno češća pojava kod klasične operacije vena. Druge komplikacije, kao što su infekcija, tromboza i plućna embolija, krvarenje su veoma retke.

Zakažite svoj termin putem telefona

Kontaktirajte nas

Cenovnik

Ovde možete preuzeti cenovnik naših usluga